CONSTRUIM IMPERII
No Result
View All Result
Construim Imperii
No Result
View All Result

7 pasi pentru a deveni un campion!

Daniel Zarnescu by Daniel Zarnescu
iulie 12, 2011
in mentalitate, motivatie
14
7 pasi pentru a deveni un campion!

Cand m-am angajat prima oara la Camera de Comert, seful meu de atunci a avut o afirmatie la un moment dat pe care am digerat-o pentru mult timp, pana sa inteleg adevarata valoare:

„Cand am venit prima oara aici, am observat coada de oameni care vroiau sa cumpere.. ce? Informatie.. Si atunci mi-am dat seama ca informatia este una din cele mai scumpe si rentabile resurse pe care le poti vinde.”

Afirmatia era insa limitata la nivel corporatist. Am incercat sa o privesc la nivel de autoperfectionare si mereu m-am lovit de cateva limitari de-ale mele. In momentul in care invatam un lucru nou, de multe ori ajungeam sa ma imbunatatesc radical dar refuzam sa mai acumulez alta informatie, pentru ca mi se parea ca nu mai e necesara si ca mai mult ma defocuseaza.

Ne dezvoltam incontinuu.. Evoluam sau involuam incontinuu. In momentul in care oprim informatia sa mai vina la noi, urmeaza cat de curand o decadere.

Este vorba de celebrul „sharpen the saw” al lui Stephen Covey, care spunea ca trebuie sa ne pastram mintea tanara si sa cautam continuu noi cai de a fi mai buni in ceea ce facem si in ceea ce suntem.

Cand esti multumit de rezultatele pe care le ai, risti sa plafonezi acel domeniu si sa alegi siguranta rezultatelor in detrimentul evolutiei. E o solutie foarte buna pe termen scurt, poate mediu, dar pe termen lung va trebui sa iesi iar la inaintare si sa incerci sa treci la urmatorul nivel.

„Perfectiunea este atinsa nu atunci cand nu mai este nimic de adaugat, ci atunci cand nu mai este nimic de inlaturat.”

Antoine de Saint Exupery.

Ca oameni activi, suntem „blestemati” sa testam incontinuu. Cand traiesti din salariu de la buget, iti poti permite sa nu evoluezi si sa ramai in stare vegetativa. Pana intr-o zi cand vei afla ca sistemul bugetar este in faliment, precum in Grecia (curand si la noi). Doar ca atunci vei fi nevoit sa iesi din zona de confort in conditiile in care nu ai mai facut nimic pentru tine ani de zile, pentru ca ti-a fost bine cu capul la cutie.

Cum evoluezi, totusi, avand in vedere vastitatea informatiei care te inconjoara?

1 – Esti etern curios la ce se intampla in jur

In momentul in care te-ai izolat de performantele oamenilor din jur, mai ales din domeniul tau de activitate/interes, ti-ai taiat craca de sub picioare. Tineretea ti-o pastrezi prin dezvoltarea simtului de curiozitate.

2 – Stabilesti daca ai nevoie de imbunatatire pe acel parametru.

Asta stabilesti in momentul in care dai de cineva care are o procedura sau o mentalitate care in mod sigur ii aduc rezultate superioare. De multe ori o imbunatatire la un anumit parametru iti pot aduce rezultate incredibile si pe alti parametri (sau dimpotriva).

Daca e clar ca persoana respectiva e foarte capabila, iti deschizi toate canalele de care esti capabil si analizezi ceea ce se intampla acolo.

3 – Cauti de la cel mai bun

Odata ce incepi sa ii analizezi rezultatele, vei avea doua termene de comparatie – cu ale tale (o data) si cu cei mai buni in domeniu (in al doilea rand). Poti descoperi prin inlantuire niste rezultate fantastice in curtea altora.

Important este sa alegi pe cel mai bun, dar sa nu ii pierzi nici pe ceilalti din vedere. Daca poti avea o relatie directa cu el sau cu cineva care are rezultate urmarindu-l pe acel cel mai bun, cu atat mai bine.

4 – Testezi informatia pentru o perioada definita, in mod repetat

Prima oara cand o faci, o sa ai rezultate mai slabe, probabil, chiar decat cele pe care le ai tu. Important este sa incerci sa vezi potentialul pe care il poti atinge, de aceea e bine sa repeti pana ajungi la o minima de rutinizare.

5 – Ti se potriveste?

De multe ori castigi pe o parte si pierzi pe altele. Analizezi cu un ochi critic rezultatul si daca exista vreun ‘butterfly effect’ in alte directii. Sunt acceptabile pierderile. Castigurile sunt cu adevarat mai mari?

Analizezi rezultatele noi, comparativ cu cele vechi.

6 – Te retragi sau mergi mai departe.

Decizi daca iti schimbi mentalitatea in directia asta si aprofundezi… sau daca te intorci la cel care erai inainte. De multe ori simplul fapt ca ai testat si ca te-ai intors la procedurile tale iti da un castig chiar mai mare.. pentru ca vei avea un orizont mai mare.

7 – Continui sa ramai cu urechile ciulite

Etern tanar, etern curios, etern interesat de propria evolutie. O viata ai, nu iti poti permite sa o traiesti dintr-un turn de clestar. Experimenteaza !

************************
Si daca tu crezi ca nu ai unde sa te imbunatatesti, iti dau eu o serie de probleme si dorinte comune sau ceva mai ‘specializate’, unele care omoara performanta, altele simple frustrari care in loc sa te puna in miscare ca sa iti traiesti viata asa cum meriti, mai mult te afunda in plafonare.

– nu reusesti sa te trezesti la timp dimineata
– intarzii la intalniri
– nu ai primit o marire de salariu de o groaza de timp / nu ai cel mai mare salariu din departament
– nu ai fost promovat de o groaza de timp
– nu reusesti sa iti atingi targeturile in vanzari
– nu ai o proprie afacere care sa iti aduca banii necesari unei vieti decente
– nu ai succes cu femeile / nu ai prieteni
– nu petreci destul de mult timp cu familia
– nu mananci sanatos
– nu reusesti sa slabesti
– nu reusesti sa te lasi de fumat
– nu dormi destul noaptea
– nu stii sa iti cumperi haine
– nu faci destul sport
– nu lucrezi in domeniul pe care il vrei
– nu iti mai place unde lucrezi
– nu stii mai multe limbi straine
– nu ai hobbyuri care sa iti faca viata mai placuta
– nu iti ajuti familia pe cat ai vrea
– nu calatoresti destul
– nu esti apreciat de cei de la locul de munca
– nu ai notele pe care ai vrea sa le ai
– nu stii in ce domeniu sa incepi afacerea pe care o visezi
– nu ai masina pe care o visezi

bla
bla
bla

Tema pentru casa:

1 – daca ar fi sa scrii 3 dorinte (ori frustrari) pe care le ai, care ar fi alea? (nu scrie clisee, te rog, e vorba de tine.. nu de altii)

2 – care este cea mai mare dorinta a ta dintre ele?

3 – ce te impiedica sa obtii ce doresti?

4 – care sunt pasii de actiune ca sa obtii ceea ce vrei?

5 – CARE E URMATORUL PAS CA SA OBTII CEEA CE VREI?

6 – cand faci primul pas?

7 – cand o sa obtii ceea ce vrei? (ziua, luna, anul)

Hai, la treaba !

Nu uita, mai bine un mistret jigarit, dar liber, decat un purcel pus la ingrasare pentru Craciun!

Previous Post

Primele impresii despre „Jurnalul Generalului”

Next Post

Vizionarul si omul de actiune

Next Post
Vizionarul si omul de actiune

Vizionarul si omul de actiune

Comments 14

  1. Stefan says:
    14 ani ago

    Foarte intersant articolul 🙂
    Fac „tema” maine ca e prea tarziu ca sa ma concentrez in seara asta :

    Răspunde
  2. Adrian T. says:
    14 ani ago

    „Nu uita, mai bine un mistret jigarit, dar liber, decat un purcel pus la ingrasare pentru Craciun!”
    lol
    Adica e mai bine sa fii Romania decat una din tarile PIIGS indatorate pana peste cap?:D
    Mai bine sarac si liber decat indatorat si aproape de faliment.

    Răspunde
  3. Gabriela says:
    14 ani ago

    Super! Tema e facuta de mult, lucrez la ea 🙂

    Răspunde
  4. Traian says:
    14 ani ago

    Bun comentariu si pragmatic !

    Răspunde
  5. noname says:
    14 ani ago

    Bun articol. Cat despre ultima lista personal cred ca izvoraste din interiorul tau, mai mult. Ceea ce nu iti convine la ceilalti ai si tu in tine mai mult sau mai putin. Invidia se simte de la o mila cand vezi altii mai mici si mai fasneti 😀

    Răspunde
  6. NNN says:
    14 ani ago

    Adrian, mai bine sa fii initiatorul unei afaceri inedite(si prospere, daca faci ce zice Abel mai sus), decat unul din miile de angajati la o banca in SUA care abia asteapta pauza de pranz. E util articolul, insa, pericolul e sa nu cadem in extrema planificarii si analizei in exces, si a fricii de greseala/actiune.
    Daniel: Nu ai putea oare sa scrii despre cum sa-ti cauti oamenii potriviti cu care sa initiezi o afacere? Sincer, ma lovesc ori de lipsa trasaturilor de caracter pe care le caut eu intr-un partener, ori de lipsa de interes si entuziasm(poate e si greseama mea ca nu stiu cum sa le-o induc). LG.

    Răspunde
    • Daniel Zarnescu says:
      14 ani ago

      Da, cat de curand 🙂 Am o groaza de spus la capitolul asta.

      Răspunde
  7. fanica says:
    14 ani ago

    Un aspect important pentru d-ul Daniel , Te rog eu , te rog eu foarte foarte foarte mult omule nu mai scrie niciodata pe linkul asta , saitul asta cuvantul bla bla bla !!! Te compromiti singur , este ca si cum ti-ai da foc singur la valiza ! O tara intreaga este bolnava de cuvantul asta , din fericire nu Romania este ! Asa ca ai grija ce spui , ce scrii : BLA , BLA , BLA , CATI DE MULTI BLAURI VREI TU !

    Răspunde
  8. Maria says:
    14 ani ago

    de unde stii? tu esti campion? la ce?

    Răspunde
    • Daniel Zarnescu says:
      14 ani ago

      Articolul este scris in ideea depasirii limitelor personale. Fiecare are limite pe care vrea sa le depaseasca; in cazul in care reuseste, devine un campion. Propriul sau campion.

      Răspunde
    • fanica says:
      14 ani ago

      Eu sunt campion la albinute !!!vrei sa cumperi miere de albini ?

      Răspunde
  9. Serban says:
    14 ani ago

    Daniel, singura mea problemă, dacă pot să îi zic aşa. este că mă mişc prea repede într-o lume care doarme adânc!
    Cred că trebuie să învăţ ceva legat de asta…
    Sau poate să schimb lumea!
    Altfel? Planul meu e publicat de vreo câteva luni pe blog, am făcut şi un update dacă îmi amintesc bine, acum vreo lună în urmă. Ca de obicei, am realizat şi ceva peste ceea ce am planificat. Aici cred că greşesc. Am să mai reflectez la nişte vorbe despre stilul de muncă german, aflate de la un amic ce a lucrat în nemţia vreo doi ani…
    „O tehnologie are o anume normare, pentru că practica a condus la concluzia că o lucrare de calitate, are nevoie de un anumit timp, în anumite condiţii!”
    A reduce timpul, înseamnă obligatoriu a schimba ceva în ecuaţia „Mijloace+Metode+Condiţii”.
    Iar eu cred că am ignorat un factor important: Piaţa şi viteza ei de „croazieră”…
    Ai zis bine chestia cu bugetarii. Eu cred că aici am greşit. Am presupus că toată lumea are o viteză care se măsoară în KM PE ORĂ. Se pare că există foarte mulţi la care viteza maximă, este măsurabilă în MILIMETRI PE AN.
    Una peste alta însă, îmi place articolul şi sunt convins că va fi de folos multor oameni!
    Toate cele bune!

    Răspunde
  10. florin says:
    14 ani ago

    super spus,

    de cand am inceput sa lucrez in rezonanta cu conceptele astea am avut rezultate incredibile, cum am „uitat ” putin sa fiu eu, mi-am luat-o pe cocoasa urat.

    mersi Dan ca imi aduci aminte

    Răspunde
  11. Talos Darius says:
    10 ani ago

    ‘ Informatia este una dintre cele mai scumpe si rentabile resurse pe care le poti vinde ‘

    Răspunde

Răspunde-i lui Serban Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Daniel Zarnescu

Sunt o treime antreprenor si vreo doua marketer. Asta este blogul meu unde scriu despre marketing & antreprenoriat (strategii de lansare de produse si servicii, moduri de a digitaliza activitatea de marketing a unei companii, moduri de a porni o afacere de la zero, fara un chior in buzunar etc.).

Abonează-te la newsletter

Thank you!

You have successfully joined our subscriber list.

Comentarii recente

  • Allison3283 la [Partea a III-a] Cei 7 pitici ai productivitatii personale
  • Anika3688 la Eroul si micul lui secret
  • Lane3098 la Dragonul sau un alt mod de a vedea obiectivele noastre
  • Hallie4115 la „Dusmanii” – ce te impiedica sa obtii rezultatele pe care le vrei?
  • Kristina345 la „Aliatii”- cine te ajuta ca sa inaintezi pe proiectele tale?
Acasa Carti Programe Daniel Zarnescu Bucketlist Ce spun altii Da-mi un mesaj
Politica de protectie a datelor Politica de utilizare Cookies

Copyright (C) - 2015 - Daniel Zarnescu - Toate drepturile rezervate
  • 11 intrebari la care vrei sa stii raspunsul inainte de a te apuca de o afacere online
  • Acasa
  • Aproape gata…
  • Bootcamp #9 – Descopera antreprenorul din tine !
  • Cartile Daniel Zarnescu
  • Ce spun altii
  • Cele mai bune articole
  • Chestionar Afaceri Online
  • Chestionar Agenda/Planificare
  • Chestionar2
  • Colectia Daniel Zarnescu i
  • Colectia Daniel Zarnescu ii
  • confirmare
  • Confirmat
  • Contact
  • Despre Daniel Zarnescu
  • Dezabonare Coaching
  • Dezabonare Construim Imperii
  • Dezabonare Construim Imperii – ghiduri
  • Dezabonare Copywriter
  • Dezabonare Cum sa scapi de datorii
  • drumul personal de la angajat la antreprenor 2
  • Echipa Stepout Business
  • Evenimente si Programe
  • Felicitari…
  • Impresii dupa Bootcampul de Afaceri
  • mai ai doar un pas pana primesti articolul pe mail in format pdf
  • Oferta Jurnalul Generalului
  • Politica de protectie a datelor
  • Politica de utilizare Cookies
  • Produse
  • Sample Page
  • Verifica emailul pentru articol!

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • 11 intrebari la care vrei sa stii raspunsul inainte de a te apuca de o afacere online
  • Acasa
  • Aproape gata…
  • Bootcamp #9 – Descopera antreprenorul din tine !
  • Cartile Daniel Zarnescu
  • Ce spun altii
  • Cele mai bune articole
  • Chestionar Afaceri Online
  • Chestionar Agenda/Planificare
  • Chestionar2
  • Colectia Daniel Zarnescu i
  • Colectia Daniel Zarnescu ii
  • confirmare
  • Confirmat
  • Contact
  • Despre Daniel Zarnescu
  • Dezabonare Coaching
  • Dezabonare Construim Imperii
  • Dezabonare Construim Imperii – ghiduri
  • Dezabonare Copywriter
  • Dezabonare Cum sa scapi de datorii
  • drumul personal de la angajat la antreprenor 2
  • Echipa Stepout Business
  • Evenimente si Programe
  • Felicitari…
  • Impresii dupa Bootcampul de Afaceri
  • mai ai doar un pas pana primesti articolul pe mail in format pdf
  • Oferta Jurnalul Generalului
  • Politica de protectie a datelor
  • Politica de utilizare Cookies
  • Produse
  • Sample Page
  • Verifica emailul pentru articol!

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.