CONSTRUIM IMPERII
No Result
View All Result
Construim Imperii
No Result
View All Result

Exemplu de marketing defectuos + un exercitiu care te scapa de rateuri!

Daniel Zarnescu by Daniel Zarnescu
octombrie 14, 2011
in business
17
Exemplu de marketing defectuos + un exercitiu care te scapa de rateuri!

Zilele astea am muncit extrem de mult, am o lansare de produs si ma trezesc deseori punandu-mi intrebari care pe altii i-ar face sa rada:
– oare am mancat azi?
– ce zi o fi?
– e weekend?
– cat o fi ora?

Abia astept sa termin si sa fug cateva zile din Bucuresti, departe de agitatie, intr-o casuta de lemn.. in vreo zona uitata de lume.

Ai crede ca oamenii se impart in doua categorii, cei care au noroc si cei care au un ghinion teribil. Raspunsul in proportie de peste 60% din cazuri la intrebarea „de ce nu am rezultatele pe care le are x?” este „Pentru ca x nu este un lenes ca tine!”.

Intr-un moment de intoarcere la cele lumesti am butonat pe mai multe retele de socializare si m-am lovit de un anunt care ar fi vrut sa ma scoata din casa… dar avea efectul opus. Era anuntul unui eveniment tinut intr-un club cunoscut din Bucuresti. Am ascuns orice nume si date de contact din textul de mai jos, pentru ca nu vreau sa fac reclama negativa, vreau doar sa dau un exemplu de marketing defectuos.

ClubX este din nou la moda!
Clubx te surprinde din nou, cu un show!

Pe data de… , la ora … , Clubx te invita la…

Colectiax va fi prezentata exclusiv la Clubx,pe covorul rosu va asteapta un invitat surpriza.

Fashion is art, its another way of taking what’s on the inside and putting it out there for everyone else to experience it, its not shallow its courageous, its beautiful.

Doamnelor si domnisoarelor va asteptam sa ne fiti alaturi pentru a celebra intr-un mod special seara elegantei masculine .

Acum… nu stiu daca a doua afirmatie din titlu s-ar fi vrut un subtitlu, insa de obicei eu zambesc la mesajele ‘inteligente’, in cazul asta o rima intre un cuvant romanesc si un cuvant imprumutat.

Din pacate in ziua de azi oricine are fusta aproape de buric sau destul ‘papagal’ crede ca poate sa faca ‘marketing’. Ce e pana la urma marketingul, decat o specializare unde te duci cand n-ai nicio chemare in viata?

Propria viziune asupra clubului de multe ori aduce mai multe deservicii decat ai crede. In momentul in care faci un anunt de promovare e bine sa te golesti pe interior de orice prejudecata… sa iei CE E BUN din imaginea existenta, sa iei imaginea pe care o au clientii fideli. E din nou la moda nu inseamna decat ca e un club demodat care se zbate sa intre din nou in atentia clientilor. Nimeni nu vrea un club demodat, nimeni nu vrea sa ia parte la experimentele unui club demodat in incercarea de a reveni pe piata…

… asa cum nimeni nu vrea la un ‘show’ de streaptease o batrana imbracata sexy.

„Pe data de… , la ora … , Clubx te invita la…” – Aici aflu ca e un eveniment monden, o prezentare de moda. Citesc mai departe: „Colectiax va fi prezentata exclusiv la Clubx,pe covorul rosu va asteapta un invitat surpriza.”

Exact asa e exprimarea, un invitat „surpriza”. Se vrea creare de anticipatie … dar e doar un motiv in plus care sa nu te ridice de pe scaun. Cine naiba vine? Un invitat surpriza.. Foarte tare 🙂 Surpriza pentru cine? De ce mi-ar pasa mie ca vine acest invitat surpriza?

Ce urmeaza insa e iar o combinatie de englezisme amestecate cu limba materna, care … iar nu spune nimic.

Pe tine te-a convins? Am cascat si am zis „bine ca am de lucru in seara asta”…

Daca te afli in pozitia sa faci un anunt totusi, eveniment sau produs pe care il lansezi, ar fi bine sa te joci putin cu creionul inainte sa dai drumul la orice porcarie in retelele de socializare si sa te numesti „specialist social media”, titulatura care e foarte la moda in ultima vreme.

Trei categorii de informatii le vrei revizuite (si e bine sa faci exercitiul de fiecare data cand ai ceva de lansat, oricat de des ai lansa):

1 – Informatii despre firma mama

Aici cei pasionati de branding ar baga doar numele si ar spune ca e de ajuns 🙂

De fapt ma refer la o groaza de informatii pe care le poti baga in prezentare, bineinteles ca nu folosesti tot, dar la inceput nu te zgarcesti (vorbim de proiect, mesajul final e cu totul altceva).

– ce calificari ai in domeniul in care faci anuntul (vorbesc aici de cel pentru care faci promovarea); de la ce institutii, din ce asociatii faci parte, de cati ani faci ce faci? Cati clienti servesti pe o perioada x de timp (media)? Care e punctul tau forte in domeniu – esti cel mai vechi, cel mai mare, cel mai sarat, cel mai scandalos.. orice te scoate in evidenta..

– cum te ajuta locatia? ce oferi din punctul asta de vedere mai mult decat concurenta? locuri de parcare mai multe, zona mai centrala, spatiu foarte mare etc etc

2 – Informatii despre produsul promovat

– ce resurse folosesti pentru a-l produce? Cine participa la crearea lui? Are un nume ? parteneriatul cu el atrage clientela? Cati oameni muncesc ‘la propriu’ pentru produsul asta? DE ce produsul asta este diferit fata de altele de pe piata? Ce ofera in plus? Ce ofera in minus (intr-un mod pozitiv)?

– la ce foloseste?

– descrierea 3d: care sunt dimensiunile lui? mai mare, mai mic? mai usor, mai greu? este mai … cum?

– performante: cum se compara cu competitia? Este mai rapid, dureaza mai mult, este mai complex (daca da, cum descrii „complexitatea”?) ?

– credibilitate – ce zic clientii regulati despre produsul/evenimentul tau? Ce garantii oferi pentru a lua orice risc de pe umerii clientului? de ce nu ar cumpara clientul (motive) si CUM L-AI CONVINGE DE OPUSUL inainte chiar sa se gandeasca la aceste motive?

3 – Profilul clientului

Asta este cel mai important capitol, pentru ca toata lumea il reteaza la maxim, crezand ca e de ajuns sa se laude pe sine sau produsul.

Ca sa poti sa vinzi un produs, trebuie sa intelegi clientul si nevoia lui. De obicei rezultatul procesului de a creiona clientul se numeste „avatar” (gandeste-te la filmul „Avatar”, te pui in pielea clientului si il descrii cu lux de amanunte)

– cine e clientul tau? Fa-i o descriere cat mai realistica, gandeste-te ca sta in fata ta. Varsta, sex, venituri, preferinte, ce nu ii place…

– care sunt frustrarile lui (raportate la produsul tau sau piata ta) si care ii provoaca durere? Daca vinzi un produs de slabit, o durere / frustrare poate fi ca dupa fiecare dieta se ingrasa la loc. Daca vinzi o masina, frustrarea poate sa fie traficul bara la bara (ca nu poate sa se strecoare in trafic) sau faptul ca nu scapa cu o suma sub 200 lei la fiecare plin…

– Care ii sunt fricile lui (de obicei gandesti scenariile negative pe viitor) – daca vinzi produs de slabit – poate se gandeste ca nu e sanatos pentru organism, daca tine de masina.. se gandeste ca valoarea masinii scade si ca nu poate sa o revanda la un pret mare.. sau ca reviziile vor fi scumpe..

– Care sunt dorintele lui cele mai mari raportate la produsul tau? Ce rezultat urmareste el cu adevarat, ce viseaza sa faca, sa obtina? Cum este descrisa finalitatea pe care o obtine cu produsul tau si pe care o vrea la nebunie?

– Ce ofera produsul tau si clientul tau nici nu banuieste? Orice poate fi gandit ca un bonus in cazul asta… si il poate convinge sa apeleze la tine.

Dupa ce faci proiectul pentru anuntul tau „micut”, ar fi bine sa gandesti orice mesaj pe care il transmiti ca un raspuns la intrebarea din partea clientului „si de ce mi-ar pasa mie?”. Daca poti sa pui intrebarea la mesajul tau, e clar ca mai ai de lucrat la mesaj.

Exemplu: Clubx este din nou la moda!

Intrebare: Si de ce mi-ar pasa mie?

Raspuns: Pentru ca vom avea primul cocktail gratuit.. si zeci de barbati care vor calca pe covorul rosu doar in chiloti tanga!

Cel mai simplu exemplu de imaginatie si deja ai un titlu cu target clar care deschide ochii, ridica telefonul si isi cheama prietenele la un eveniment plin de ‘masculi bine’.

Mesajul initial transmis pentru evenimentul din exemplul cu clubul numai pentru client nu e gandit, ci este trimis din prisma celui care l-a scris, se vede clar frustrare pe care o simte fata de produs si eveniment (e din nou la moda… ) sau pur si simplu a copiat un msj generalist care credea ca suna bine (caz care e si mai grav).

„Specialistii” din ziua de azi cred ca daca au putina „creativitate” pot atrage clienti.

Insa pentru a atrage clienti adevarul este ca ai nevoie de 90% transpiratie si.. la final.. putina inspiratie ca sa aranjezi piesele de logo.

Diferenta dintre specialisti si „specialisti” este ca primii scriu si documenteaza un mesaj de 5 randuri cu zeci de foi… iar ultimii scriu ‘la plesneala’, sa sune frumos, eventual „din prima”. Din fericire s-au cam terminat vremurile cand promovarile erau lansate in eter si nu puteau fi cuantificate. Acum conteaza rezultatul, cati clienti cumpara, cati clienti iti calca pragul, cati clienti te cunosc! Si asta se poate afla foarte usor (iti verifici buzunarul).

Previous Post

A murit Steve Jobs..

Next Post

[concurs cu premii] Cum gandesti un startup? (1)

Next Post
[concurs cu premii] Cum gandesti un startup? (1)

[concurs cu premii] Cum gandesti un startup? (1)

Comments 17

  1. Vali Rotaru says:
    14 ani ago

    Excelent articol! Mersi de sfaturi

    Chiar imi este interesant ce nou ai pregatit pentru noi

    Răspunde
  2. Mirel Bogdan says:
    14 ani ago

    Tehnologia promovarii, in principiu, este open source.
    Pe de-asupra, multe lucruri tin si de bun simt ca sa zic asa.

    Genul de reclame ca cel din articol sunt cele ce fie iti pot darama afacerea, fie ti-o pot ridica in varf. Nu prea vad calea de mijloc aici.
    „Specialisti” in mkt sunt la tot pasul oricum.

    Foarte util si complet articolul Daniel.

    Răspunde
  3. nelu says:
    14 ani ago

    in afara-i vopsit garduu, inauntru-i leopardul…

    Răspunde
  4. Adrianos Fidi says:
    14 ani ago

    Reclama proasta sau nu , conteaza cati vin . Sunt de acord de ce zici tu , dar de unde stii ca unii nu „pun botu” ?

    Răspunde
  5. Daniel Zarnescu says:
    14 ani ago

    logic ca o sa fie lume care sa puna „botul”..

    totul se rezuma la testare..

    cand iti vin oamenii care oricum ti-ar fi venit, chit ca ai fi pus anuntul asta sau titlul evenimentului, data-ora si locatia.. atunci anuntul nu e bun.

    Aici nu vorbim de clientii ‘hardcore’, vorbim de clientela cealalta, targetata pe evenimentul asta.

    Răspunde
  6. Bogdan says:
    14 ani ago

    E totusi de mentionat ca un mesaj e mai luat in serios cand este postat de mai multe persoane pe FaceBook ,Twitter, Google+, LinkedIn si alte retele de socializare decat atunci cand intri pe un site iar reclama iti apare direct in fata, sau iese din micul patrat in care ar trbui sa ramana ….. iar aici sunt o gramada de exemple negative cum ar fi Milka (cu orasul tandretii) saul Petrom, sau multe altele…. deci ca o concluzie, advertisingul excesiv aduce exact rezultatul opus celui asteptat….

    Răspunde
  7. florin says:
    14 ani ago

    Mersi.. frumos articol ca de obicei …m-am trezit putin ..

    Credeam ca nu exista publicitate negativa …

    Răspunde
    • Daniel Zarnescu says:
      14 ani ago

      Ba exista. E un mit asta 🙂

      Răspunde
  8. Cristina says:
    14 ani ago

    Ooook! Multumesc Daniel, mi-ai tras doua palme peste ochi asa, sa ma trezesc.
    Nu pot sa iti multumesc pentru un mare bine pe care mi l-ai facut. Ma laud cu o mare putere de munca, voi reusi, deci…
    Am terminat de citit si materialele din pachetul „Jurnalul Generalului” si, cu fiecare articol pe care il citesc si ma ajuta ma lamuresc ca asta e cea mai buna coalitie pe care puteam sa o am ca partener (cele 5 site-uri).
    Recomand tuturor sa cumpere si sa citeasca „Jurnalul Generalului”!!!
    Succes!

    Răspunde
  9. Mirela says:
    14 ani ago

    Excelent articol, mi-a placut . Felicitari!

    Răspunde
  10. George says:
    14 ani ago

    Bun articol. Mai putin partea asta „Ce e pana la urma marketingul, decat o specializare unde te duci cand n-ai nicio chemare in viata?”. Poate ca marketingul este chemarea multor oameni si exista FOARTE MULTE exemple in acest sens. Probabil ca tot ceea ce ai invatat tu despre marketing ai invatat dintr-o carte, audiobook sau seminar apartinand unei astfel de persoane. Exista oameni care sunt FOARTE pasionati de acest domeniu si care au inventat majoritatea tehnicilor de marketing pe care le aplici si tu(ma indoiesc ca ai inventat ceva concepte de marketing iesite din comun). Scuza-mi atitudinea acuzatoare, dar acea fraza m-a cam deranjat. In rest a fost un articol FOARTE BUN. Ramai unul dintre putinele persoane pe care le respect si a caror informatie o iau in considerare.

    Răspunde
    • Daniel Zarnescu says:
      14 ani ago

      George, nu am facut referire la toti cei care dau la marketing, ci la cei care dau la marketing pentru ca e cea mai usoara facultate, se intra cel mai usor si suna „cel mai frumos”.

      Nu cred ca nu ai cunostinte de genul asta, care iau in deradere specializarea tocmai prin motivele pentru care se duc acolo.

      Răspunde
      • George says:
        14 ani ago

        Ai dreptate.Din pacate am PREA MULTE cunostinte de genul asta. Si nu numai pe domeniul marketingului. Prea putina lume face o specializare pentru ca ii place. Din pacate superficialitatea cu care sunt tratate anumite specializari ne lasa cu prea multi economisti inapti. De aici putem trece usor si la inginerie. Cred ca singurele facultati in care se mai pastreaza niste standarde sunt medicina si dreptul. As vrea sa te intreb ceva: tu crezi ca marketingul ar trebui sa existe ca si domeniu de studii universitare si postuniversitare?

        Răspunde
  11. viorel says:
    14 ani ago

    Excelent articolul, trebuie doar sa inveti,un pictor celebru este intrebat cum a putut sa ajunga atit de faimos si de mare cind profesorii lui au fost foarte slabi si nu a invatat nimic de la ei, el raspunde :GRESIT DE LA EI AM INVATAT CE NU TREBUIE SA FAC !

    Răspunde
  12. GheorghiuAnca says:
    12 ani ago

    Foarte fain articol! Keep going Daniel!
    Mi-ai deschis pofta pentru copywriting……
    Cat despre propunerea ta de promovare: „Pentru ca vom avea primul cocktail gratuit.. si zeci de barbati care vor calca pe covorul rosu doar in chiloti tanga!”
    Nu prea beau si nici nu ma dau in vant dupa barbarii in tanga:))…..nu sunt nici in Bucuresti….dar unde e clubul asta?  :))

    Răspunde
    • GheorghiuAnca says:
      12 ani ago

      barbatii :)) not barbarii…

      Răspunde
  13. Claudia says:
    9 ani ago

    Articolul este plin de informatii utile. Felicitari!

    Răspunde

Răspunde-i lui nelu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Daniel Zarnescu

Sunt o treime antreprenor si vreo doua marketer. Asta este blogul meu unde scriu despre marketing & antreprenoriat (strategii de lansare de produse si servicii, moduri de a digitaliza activitatea de marketing a unei companii, moduri de a porni o afacere de la zero, fara un chior in buzunar etc.).

Abonează-te la newsletter

Thank you!

You have successfully joined our subscriber list.

Comentarii recente

  • Brandon4906 la Gamification – toate articolele reunite !
  • Alejandro1620 la Eroul si micul lui secret
  • Joyce3144 la Gamification – toate articolele reunite !
  • Jim1271 la Gamification – toate articolele reunite !
  • Skylar1454 la Gamification – toate articolele reunite !
Acasa Carti Programe Daniel Zarnescu Bucketlist Ce spun altii Da-mi un mesaj
Politica de protectie a datelor Politica de utilizare Cookies

Copyright (C) - 2015 - Daniel Zarnescu - Toate drepturile rezervate
  • 11 intrebari la care vrei sa stii raspunsul inainte de a te apuca de o afacere online
  • Acasa
  • Aproape gata…
  • Bootcamp #9 – Descopera antreprenorul din tine !
  • Cartile Daniel Zarnescu
  • Ce spun altii
  • Cele mai bune articole
  • Chestionar Afaceri Online
  • Chestionar Agenda/Planificare
  • Chestionar2
  • Colectia Daniel Zarnescu i
  • Colectia Daniel Zarnescu ii
  • confirmare
  • Confirmat
  • Contact
  • Despre Daniel Zarnescu
  • Dezabonare Coaching
  • Dezabonare Construim Imperii
  • Dezabonare Construim Imperii – ghiduri
  • Dezabonare Copywriter
  • Dezabonare Cum sa scapi de datorii
  • drumul personal de la angajat la antreprenor 2
  • Echipa Stepout Business
  • Evenimente si Programe
  • Felicitari…
  • Impresii dupa Bootcampul de Afaceri
  • mai ai doar un pas pana primesti articolul pe mail in format pdf
  • Oferta Jurnalul Generalului
  • Politica de protectie a datelor
  • Politica de utilizare Cookies
  • Produse
  • Sample Page
  • Verifica emailul pentru articol!

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • 11 intrebari la care vrei sa stii raspunsul inainte de a te apuca de o afacere online
  • Acasa
  • Aproape gata…
  • Bootcamp #9 – Descopera antreprenorul din tine !
  • Cartile Daniel Zarnescu
  • Ce spun altii
  • Cele mai bune articole
  • Chestionar Afaceri Online
  • Chestionar Agenda/Planificare
  • Chestionar2
  • Colectia Daniel Zarnescu i
  • Colectia Daniel Zarnescu ii
  • confirmare
  • Confirmat
  • Contact
  • Despre Daniel Zarnescu
  • Dezabonare Coaching
  • Dezabonare Construim Imperii
  • Dezabonare Construim Imperii – ghiduri
  • Dezabonare Copywriter
  • Dezabonare Cum sa scapi de datorii
  • drumul personal de la angajat la antreprenor 2
  • Echipa Stepout Business
  • Evenimente si Programe
  • Felicitari…
  • Impresii dupa Bootcampul de Afaceri
  • mai ai doar un pas pana primesti articolul pe mail in format pdf
  • Oferta Jurnalul Generalului
  • Politica de protectie a datelor
  • Politica de utilizare Cookies
  • Produse
  • Sample Page
  • Verifica emailul pentru articol!

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.