Timp de aproape 5 ani am mers cu cea mai simpla tema de wordpress posibila: linii simple, fundal alb si continut care sa iasa in evidenta, sa fie valoros. ConstruimImperii.Ro a plecat drept un simplu jurnal de antreprenoriat si s-a transformat intr-o comunitate de oameni care vor sa obtina mai mult de la ei si care vor sa creada ca viata este mai mult decat ceea ce li s-a dat la nastere.
Numai in ultimii doi ani am avut zeci de mii de oameni care mi-au citit articolele – si am lucrat in workshopuri, scoli de formare, programe de educatie cu peste 2000 de persoane.
Totul a crescut exponential, desi site-ul a ramas acelasi. Acum cateva zile am facut public, in premiera, logoul ConstruimImperii.Ro si am anuntat ca voi lucra inclusiv la grafica site-ului.
Logoul initial era un simplu font cu care era scris numele siteului: ConstruimImperii.Ro. Sub el “misiunea” pe care o avea acest site: “drumul personal de la anagajat la antreprenor”
Cam asa arata logoul conceput la inceput de drum:
Si asa arata noul logo:
Am aruncat si o provocare (apasa aici ca sa o vezi) – cine raspundea la intrebarea “Ce semnifica din punctul tau de vedere cele patru simboluri de pe blazon?” avea sansa ca sa castige unul dintre cele trei premii puse la bataie:
- Cartea “Treptele Schimbarii, manual de leadership pentru oamenii de actiune“, ambele volume
- Pachetul “Jurnalul Generalului 2.0 integral (care contine, pe langa agenda, cartile “Esenta Eficientei” si “Despre Aerieni si Pamanteni”
- Cd-ul audio “Cum sa scapi de datorii”
Singurul amendament pe care l-am facut a fost ca eu voi alege castigatorii, personal si subiectiv, dintre cei care, din punctul meu de vedere, se apropie cel mai mult prin explicatia data de ceea ce am vrut eu sa exprim prin aceste simboluri.
Termenul limita era 5 Iulie 2015, ora 13:00. Nu mai putin de 182 persoane si-au incercat norocul si intuitia, venind cu o intepretare personala care sa se apropie de ceea ce am incercat eu sa exprim.
Citind aceste comentarii – am fost surprins sa vad atat de multe pareri diferite, si cu toate astea valoroase, cu inteles de sine statator. Din pacate nu voi putea sa ii premiez pe toti, asa ca ma simt nevoit sa explic ce semnificatie am dat eu logoului, cand l-am creat.
Inainte de asta, vreau sa multumesc tuturor celor care au participat. Sunt convins ca a fost un exercitiu fain de creativitate pentru fiecare in parte.
Cum am ajuns la noul logo
In primul rand – vreau sa iti marturisesc un lucru: nu este prima oara cand incerc sa “desenez” logoul ConstruimImperii.Ro. Desi am lucrat cu designeri talentati, parca mereu lipsea ceva in creatiile lor. Asa ca am preferat sa raman cu un simplu scris, decat sa am un logo care sa nu reprezinte ceea ce cred despre site.
In prima faza, in discutiile cu designerul, mi-a cerut niste detalii in mare despre cum vreau sa arate (si i-am spus de ideea mea cu scutul care sa exprime comunitatea si sa faca parte din logo, iar scutul sa aiba pe el simbolurile siteului). Dar cam prin zona asta ma blocam cu fiecare designer.
La un moment dat stateam de vorba cu un prieten si ii spuneam de mica mea frustrare: nu reuseam sa desenez cu mintea logoul iar in ceea ce vedeam de la designeri, parca tot timpul lipsea ceva. Si atunci a venit exact replica de care aveam nevoie:
“Auzi, dar de ce nu scrii despre asta? Scrie un articol despre ce vrei sa simbolizeze logoul, fara sa te referi la logo neaparat, ci la ceea ce faci tu si in ceea ce crezi.”
M-am pus in fata calculatorului, in prima faza am citit “Parabola cu Imperiile”, care a fost un bun inceput ca sa intru in stare, sa imi aduc aminte de metafora din spatele site-ului. Si m-am apucat sa scriu.
Si pe masura ce scriam, se “desena” in mintea mea si scutul cu simbolurile.
Articolul se numeste “Cele patru stadii ale omului eficient” si il regasesti mai jos, daca apesi pe link:
http://construimimperii.ro/cele-4-stadii-ale-omului-eficient
Cele patru stadii reprezinta, in realitate, cele patru simboluri pe care le contine blazonul in momentul asta. Iar simbolurile sunt: acvila – rotitele – inima – floarea de lotus (in ordinea asta).
(Acvila) – simbolizeaza mentalitatea, detasarea, intelepciunea, viziunea, rolul de observator intr-o lume fizica
(Rotitele) – simbolizeaza actiunea, pasii, munca, procesele care duc catre rezultate
(Inima din iedera) – simbolizeaza emotiile, sentimentele si relatiile (care pleaca tot din plan fizic); secundar – iedera simbolizeaza interactiunile umane, dar in acelasi timp si amintirile care ne formeaza, ca persoane.
(Floarea de lotus) – simbol al spiritualitatii – dar mai mult de atat , al renasterii, iluminarii, puritatii. Este una dintre cele mai frumoase flori pe care le cunoastem, dar care creste in noroi, departe de soare, in cele mai murdare ape.
Blazonul “se citeste” in ordinea acelor de ceasornic, incepand de la acvila si terminand cu floarea de lotus si continuand, intr-un perpetuum mobile, din nou, cu acvila, formand un totem sub forma de scut, care ne protejeaza si ne calauzeste.
Observator – procesual – emotional – spiritual
sau
Mentalitate detasata – actiunile inlantuite care duc catre rezultate – trairile interioare, care deriva din primele doua stadii – spiritul care se inalta, din rezultanta a primelor trei stadii
Logica spune ca oriunde ai deficiente pe acest traseu, poti sa “rezolvi” aceste deficiente, daca intervii pe stadiul anterior (pentru ca fiecare stadiu deriva din cel anterior).
(pentru o intelegere mai buna a blazonului, citeste articolul “Cele patru stadii ale omului eficient”)
Castigatorii:
Spuneam ca am primit nu mai putin de 182 de interpretari pe blazon care au “intrat in concurs”. Am avut o misiune grea sa aleg castigatorii, si mi-am dat seama de asta din momentul in care au inceput sa curga comentariile pe site.
Citindu-le, imi dadeam seama ca multi dintre cei care au acceptat provocarea, “descifrau” macar partial simbolistica. A contat mult si faptul ca, pana la urma, daca citesti siteul ConstruimImperii.Ro, atunci iti este destul de usor sa intelegi “viziunea” site-ului. Si a mai contat ceva – faptul ca in ultimele doua saptamani am tot lasat “indicii” in newslettere 🙂
Repet ceea ce am spus la “conditii” – sunt constient ca alegerea cstigatorilor se face intr-un mod subiectiv, fiind vorba de o regula greu de “cuantificat” – aceea de a fi cat mai aproape de ceea ce am vrut eu sa exprim prin acest logo.
De asemenea, chit ca blazonul se inspira din articolul pe care l-am mentionat mai sus, simpla mentionare a lui nu atragea “castigul” – fiind nevoie de indicarea simbolurilor cat mai aproape de viziunea initiala.
Castigatorii sunt:
- Andrei – premiu “Jurnalul Generalului 2.0” (cel mai bun comentariu pe tema data, interpretare ireprosabila) – http://screencast.com/t/eCA4si9L5YX
- Amalasunta – premiu “Treptele Schimbarii” – http://screencast.com/t/rqjjsgsjnum
- La al 3-lea premiu – mi-a fost cel mai greu sa aleg. Aici am dat doua premii – cd-ul audio “Cum sa scapi de datorii”, celor care au identificat iedera din stadiul 3, si care au avut un mesaj aproape complet, cu mici deficiente
- Augustin – http://screencast.com/t/azeupIlrH5
- Claudiu – http://screencast.com/t/wTk2MyIsW
Asta nu inseamna ca celelalte interpretari nu au fost valoroase sau nu au avut un inteles de sine statator si aproape de viziunea siteului ConstruimImperii.Ro . Atata tot ca le-am ales pe cele care au fost mai aproape de ce am vrut eu initial sa exprim.
Felicitari castigatorilor inca o data!
PS: Pentru ca este o perioada a schimbarilor, o sa te rog sa ramai cu un ochi pe site si sa imi transmiti orice eroare pe care o vezi in perioada urmatoare, in care vom implementa, gradual, noua grafica de site.
De asemenea, orice sugestie legata de functionalitatea site-ului sau de cum ar trebui sa arate este binevenita.
PPS: Data viitoare voi veni cu un material legat de marketing/copywriting in care voi veni cu mai multe tehnici prin care poti sa scrii persuasiv, in ideea de a vinde. Pregatesc, de asemenea, si un nou proiect pilot din seria workshop-urilor de scurta durata, care se va numi:
“Primii pasi in Copywriting si Email marketing – cum sa scrii texte care sa vanda si sa traiesti din asta”
Ce stiu despre acest workshop este ca va contine tot ce stiu eu despre content marketing, copywriting si email marketing: de la tehnici de scris persuasiv, la moduri concrete de a scrie articole, de la scrisori de vanzari si cum sa exprimi beneficii si promisiuni, la tehnici prin care sa impachetezi un produs si sa il comunici pietei astfel incat sa fie vandut inca de dinainte de a fi disponibil pe shop-uri sau in rafturi (stiu, e o promisiune mare, dar tine de marketing strategic).
Intr-o lume preocupata sa pastreze “secretele” meseriei sau sa fure din ele, ma consider unul dintre ultimii mohicani care cred in expertiza – asa ca voi pune toata expertiza mea in copywriting intr-un eveniment de 5 stele (care va dura 3 zile).
Felicitări, câștigătorilor!
Felicitări, Daniel Zărnescu, pentru că ai creat o comunitate de oameni inteligenți și creativi! Am citit comentariile de la articolul cu blazonul și nu îmi răsuna în minte decât o singură idee: Ce de oameni deștepți! Ai „materie primă” de calitate care va schimba lumea.
Multumesc mult. Exact asta a fost si senzatia mea, citind raspunsurile.
Salut Daniel,
Abia astept viitorul proiect, chiar “suna” bine
Si viitorul suna bine!
Felicitari, castigatorilor !
Felicitari castigatorilor si multa bafta in continuare :).
Felicitari pentru munca sustinuta si continua in a da maximul de calitate in tot ceea ce faci!
Multumesc pentru inspiratie si pentru raspunsurile pe care mi le preimescu uneori si printre randuri. 🙂
As dori sa iti spun ca s-a strecurat o mini-greseala chiar in final, cand ne rogi sa fim atenti la site. “De asemenea, orice sugestie legata de functionalitatea siteU-ului”. Acel U pe care l-am evidentiat prin majuscula.
Abia astept detalii despre workshop-ul pe care il pregatesti!
Multumesc mult pentru atentionare. Modific chiar acum.
mai bine puneai 2 blazoane si “Construim imperii” la mijloc
eu stiu ca Header-urile sunt turtite
O sa vedem cum arata pe grafica noua. Avem mai multe variante de asezare a textului, raportat la blazon.
Important este sa ne reprezinte si sa arate fain, turtit sau neturtit 🙂
Heeey!
Multumesc foarte mult pentru premiu…
Felicitari si celorlalti 🙂
Cu multa placere 🙂
Multumesc pentru premiu si pentru partea cu “interpretare ireprosabila”.Felicitari celorlalti castigatori si mai astept astfel de concursuri.
Mi-a placut foarte mult comentariul tau, pentru ca ai reusit sa intelegi perspectiva din care am gandit logo-ul si sa explici din aceasta perspectiva.
Este o calitate rara asta.
Da-mi un email, te rog, si povesteste-mi putin despre cum ai ajuns la interpretarea ta. Sunt curios care au fost etapele dezlegand “misterul”.
Neaparat sper sa implementezi si o versiune pt mobil a site-ului 🙂 Numai bine !
Este in curs 🙂
multam de observatie.
La o saptamana dupa articol: imi place mult blazonul, simt ca ma reprezinta, acvila sunt gandurile si ambitiile mele, rotitele sunt mediul social, familia, prietenii, colegii care ma pun in miscare, inima este iubirea pentru cei si cele de mai sus si mai cu seama pentru mine, floarea de lotus este starea de nirvana antreprenoriala si personala decantata din primele trei simboluri. Iar scutul esti tu, Daniel!
Dap, toata lumea ma asemuieste cu un scut. Si nu prea inteleg de ce 🙂
Partenerii mei de afaceri sau pe diverse proiecte, fara exceptie aproape, se vad drept niste “sabii” si pe mine “scut”.
Sa fie penurie de scuturi, la nivel metaforic, in lume?