Lista de sarcini pe verticala – cea mai simpla forma de organizare

1 aug.

lista_pe_verticalaDaca ma citesti, probabil stii cat de mult testez tot ce tine de agenda personala, indeplinirea taskurilor zilnice si planificarea pe proiecte.

Daca si tu lucrezi cu liste de sarcini (celebrele to-do list) si cu toate astea iti dai seama ca ceva nu este in regula, nu cred ca imi ia mai mult de 5-10 minute sa iti spun unde sa “repari”. Listele de sarcini sunt in natura noastra inca de cand barbatul avea un plan foarte bine stabilit in mintea lui: vanez – adun lemne – fac focul – mananc. In esenta stim despre ce este vorba si cu ce se mananca treaba asta.

In acelasi timp tin sa amintesc ca nu toti oamenii sunt buni pe planificare. Unii reusesc sa isi faca treaba fara sa deschida o agenda in viata lor. Cu toate astea am intalnit destui oameni care nu foloseau agenda si care pareau pierduti in cate lucruri au de facut si, dupa ce i-am pus sa scrie pe o foaie de hartie sarcinile din ziua rspectiva, ii vedeam cum se lumineaza la fata si se linistesc.

Listele de sarcini, mai ales cand suntem supraaglomerati, functioneaza ca o bagheta magica. Iti aduc mai multa claritate in actiunile pe care le ai de facut, reduc considerabil nivelul de stres si cresc sansa ca sa scapi de perioada “aglomerata” viu si nevatamat.

Un alt aspect despre liste este ca inca suntem tributari conceptului de lista pe verticala si a reprezentarii sarcinilor intr-un format 2D. Cred ca o sa fiu mai mult decat fericit cand o sa apara un sistem avansat de planificare, sistem care sa poata sa ne dezvolte creativitatea dincolo de paradigma data de o foaie si un stilou sau un ecran plan si niste taste. O sa treaca mult timp pana o sa se intample asta cu adevarat.

La un moment dat aveam un prieten care mi se plangea ca este in urma cu proiectele si ca abia mai are timp sa doarma. Simtea ca nu se mai termina munca si, cand ajungea acasa, scotea laptopul si se apuca din nou sa lucreze pana tarziu in noapte, cand se arunca in pat. Era, pentru el cel putin, o perioada infernala.

Scopul time-management-ului nu este sa faci mai multe lucruri intr-o perioada de timp dat, ci sa le faci pe alea care conteaza cu adeverat pentru tine.

Pentru ca stiam ca are agenda in care isi trece sarcinile, i-am cerut-o ca sa o verific. Era evidenta problema lui. Urmarind mai multe zile “planificate”, am observat ca o sarcina, pusa in coada listei, se repeta in fiecare zi. Era o sarcina care se amana la infinit. L-am intrebat daca este o sarcina importanta si mi-a spus ca este una dintre cele mai importante, pe proiectul actual.

Atunci problema a devenit mai mult decat clara si pentru el: sarcinile importante le punea in josul listei, spre final. In felul asta ii lua dublul timpului cel putin aproape pe fiecare sarcina care conta cu adevarat pentru el. De aici pana la senzatia de “taraganare” a unui proiect vital a fost doar un pas.

Care este teoria din spatele unei liste pe verticala?

Agenda_stilouIn prima parte a zilei suntem cu totii plini de energie. Asta este si motivul pentru care atunci cand facem o lista de sarcini, primele sarcini, din partea de sus a ei, sunt aproape fara exceptie rezolvate!

Pe masura ce rezolvi din sarcini, scade energia si puterea ta de concentrare; totodata scade si sansa ca sarcinile din partea de jos a listei sa se rezolve.

Pe langa asta, tendinta multora dintre noi este de a pune in partea de jos a listei acele sarcini care sunt importante si pentru care “avem timp”. Le amanam in ideea de a gasi timp numai pentru ele, timp in care te ocupi pe sarcini marunte, multe, care iti toaca energia. Si se creeaza un cerc vicios. Timpul pe care crezi ca il ai dupa ce termini primele sarcini nu mai exista fizic de multe ori, sau pur si simplu iti lipseste puterea de concentrare ca sa mai faci ceva.

Sfaturi pentru o lista de sarcini care sa iti creasca productivitatea:

1. Porneste ziua cu agenda in fata (sau lista de sarcini, fiecare dupa stilul propriu de organizare)

Multi isi fac lista cu sarcini seara tarziu, pentru a doua zi. A doua zi daca nu iti reiei lista, ca sa o pui din nou pe “hartie”, totul este neclar. NU mai stii de ce ai scris ce ai scris, motivatia dispare, cat si parte importanta din claritate. Lista de sarcini, ca si concept, este gandita a se face ori la inceputul zilei, ori chiar inainte de a te apuca de treaba.

2. Gaseste-ti propria metoda de a scrie o lista

In ziua de azi multi folosesc diferite aplicatii, programele sau chiar siteuri care ii ajuta sa se organizeze. Din punctul meu de vedere nimic nu este mai ‘palpabil’ ca o hartie si un stilou. Scriind cu propria ta mana ce ai de facut, este ca si cum ai scrie un contract pe care sa il semnezi. Este un fel de promisiune fata de tine ca esti constient fata de importanta proiectelor tale. In acelasi timp se spune ca devii cu mult mai constient de ceea ce urmeaza sa faci.

In acelasi timp, daca nu ai mai pus mana pe o unealta de scris dinainte de anul 2000, nu te poate obliga nimeni acum sa te apuci sa notezi pe foaie. Important este sa iti fie destul de comod incat sa devina un obicei, ca in fiecare dimineata sa iti scrii ce ai de facut in timpul zilei respective.

3. Sarcinile cele mai importante le pui in partea de sus a listei.

Faci asta tocmai pentru ca principiul listei pe verticala spune ca primele sarcini sunt de obicei cele realizate. Cateva intrebari pe care ti le pui ca sa stii care sunt sarcinile cele mai importante pentru tine, pe care sa le pui primele in lista:

  • Care este obiectivul principal pe care il am, dincolo de toata lista asta? (Ce vreau eu cu adevarat?)
  • Care este cel mai important lucru pe care trebuie sa il fac ACUM ca sa ma apropii de obiectivul principal pe care il am?
  • Care este primul pas pe proiectul meu principal, astfel incat sa fiu maine mai departe decat sunt azi?

Intuitiv lasam sarcinile grele la finalul zilei, stiind insa ca primele sarcini sunt cele care de obicei au sansa mai mare sa se rezolve, este de ajuns sa le schimbam locul in lista.

4. Socializarea vine pe ultimul loc in lista

La partea de socializare intra: social media (facebook), mailuri chiar (in afara de situatia in care proiectul in sine necesita sa raspunzi la mailuri), intalniri chiar, telefoane etc. Intuitiv multi dintre noi le punem pe primul loc in lista. Nu de putine ori vad o lista de sarcini care, in script, incepe cu o sesiune de emailuri (desi nu sunt atat de importante) si in realitate, pe langa emailuri se mai intampla si o sesiune de barfa la cafea, plus o sesiune de “facebook”.

Cand se intampla lucrul asta, 20-30% din timpul unei zile de munca se duce efectiv. Problema nu ar fi de timpul alocat, ci de calitatea lui, pentru ca in prima treime dintr-o zi se duce mai mult de jumatate din energia pe care o avem noi la dispozitie ca sa muncim.

Asa, daca incepi cu o sarcina importanta (eventual grea), poti sa socializezi si mai tarziu, oricat de obosit ai fi. Invers este mai putin probabil.

5. Stabileste 1-3 sarcini “vitale” pe zi

Sarcinile vitale sunt cele foarte importante si fata de care iti asumi responsabilitatea ca le termini in ziua respectiva. Bineinteles ca le pui in prima parte a zilei, ca si planificare. Este important sa nu exagerezi cu aceste sarcini vitale, dar daca reusesti sa identifici sarcinile importante pentru proiectul tau principal (vezi punctul 3), poti sa iti asumi in fiecare zi cate o astfel de sarcina macar.

Sunt acele sarcini notate cu rosu in lista ta si pe care, daca nu le faci, degeaba le faci pe celelalte. 🙂 De asemenea, nimeni nu spune sa faci tot ce iti propui intr-o zi. Putini fac asta. Diferenta se face insa in numaratoarea sarcinilor importante facute. Diferenta se face la nivel calitativ, nu cantitativ.

6. Lista de “ce sa nu faci”

Tehnica asta functioneaza cand vezi ca esti FOARTE AGLOMERAT. Avem tendinta sa ne aglomeram de sarcini, pentru ca toata lumea ne invata cum sa le prioritizam, cum sa le adaugam in liste, cum sa le planificam. In realitate, daca sunt multe de facut, sunt multe sarcini si care nu au ce cauta acolo si pe care, la o analiza simpla, le poti taia cu inima impacata.

Lista de “ce sa nu faci” iti ofera o energie incredibila si un focus foarte bun pe sarcinile cu adevarat importante pentru tine.

7. Ai grija la sarcinile care raman mai multe zile in coada listei

Daca se intampla des ca aceeasi sarcina sa se repete, zi de zi, in lista si sa nu fie completata, este timpul sa te decizi: ori renunti la ea de tot (vezi punctul 6) ori a doua zi o pui prima in lista de sarcini, ca sa o termini si sa iti iei gandul de la ea.

Din proprie experienta, secretul productivitatii consta intr-o buna identificare a sarcinilor importante cu adevarat pentru proiectul nostru de suflet, dar si a sarcinilor care nu dispar din lista. Acele sarcini pot fi un mecanism al mintii noastre de a nu ne asuma evolutia pe proiect, pentru ca ne mananca energie de fapt. Am avut situatii in care rezolvand o sarcina care tot aparea in agenda mea si nu mai disparea, sa observ cum proiectul se misca cu totul intr-un ritm cu mult mai alerg.

8 Scrie sarcinile la persoana I, sg.

Am vazut un cu totul alt angajament la cei care isi scriu sarcinile la persoana I sg, oricat de ciudat pare la inceput, cand te apuci sa scrii asa.

Cum suna:

“De sunat directorul IMPEX SRL pentru renegocierea contractului.”
versus
“Il sun pe directorul IMPEX SRL ca sa renegociez contractul.”

Va spun eu ca la nivel emotional, esti mult mai implicat pe varianta a 2-a. “De sunat” nu are nicio amprenta emotionala pentru tine, este o sarcina care “trebuie” facuta de cineva. De asta recomand inclusiv sa scrii cu stiloul in agenda, pentru ca este mult mai personala abordarea. Combinata cu stilul de scris la pers. I sg, este ca si cum ti-ai scrie un jurnal cu ceea ce faci tu.

Impact imens asupra productivitatii!

9. RAMAI CONSTIENT DE FAPTUL CA NIMENI NU TERMINA SARCINILE IN PROCENT DE 100%, ZI DE ZI

Diferenta se face nu la nivel cantitativ (toate sarcinile) ci la nivel calitativ. Daca faci primele sarcini din lista in fiecare zi (pastrezi constanta) si respecti principiile de mai sus, atunci esti ok. Obosindu-te sa termini tot ce iti propui si deprimandu-te cand nu ai terminat tot nu faci decat sa-ti consumi energia si motivatia inclusiv pentru zilele urmatoare.

Eu am avut perioade in care din ceea ce imi propuneam intr-o zi nu terminam mai mult de 40%. In acelasi timp a fost una dintre cele mai productive perioade din viata mea, pentru ca am dat nastere unor proiecte incredibile, prin care am ajutat mii de oameni sa isi imbunatateasca viata.

Principii de planificare sunt destule, astazi ti-am prezentat conceptul listei pe verticala, care este probabil cel mai simplu de pus in practica zi de zi, inainte sa te apuci de treaba. Nu uita ca asta este lucrul cel mai important de fapt: ca agenda sa fie cu adevarat primul lucru pe care il faci in timpul unei zile.

Daniel Zarnescu

Daniel-Zarnescu_1

PS: Una dintre cele mai bune unelte de organizare personala este “Jurnalul Generalului”: un sistem extrem de eficient cand vine vorba de obiective, organizare personala si pasi de actiune.

O poti comanda apasand pe linkul urmator:
http://construimimperii.ro/oferta-jurnalul-generalului



Ti-a placut articolul asta?

Accesează GRATUIT două ghiduri care au dat naștere la sute de afaceri în România - studenți, angajați, freelanceri, experți de orice fel și antreprenori care și-au revoluționat modul în care își vând produsele și serviciile.

Introdu adresa de e-mail și primești GRATUIT cele două ghiduri ce te vor ajuta să câștigi bani din propria ta afacere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

39 thoughts on “Lista de sarcini pe verticala – cea mai simpla forma de organizare

  1. articolul asta a venit exact cand trebuia pt mine, cred ca sunt cel mai imprastiat … tot incerc sa-mi fac planuri, vreau sa fac multe, dar nu reusesc sa le tin in frau pe toate, chiar ieri eram superfrustrat ca nu stiu cum sa ma organizez sa am mai multe planuri in calcul , sa le planific, sa le pun in practica. Acum cu articolul asta am mai iesit putin din ceata, foarte util , momentan nu stau bine cu banii, dar neaparat trebuie sa am “Jurnalul Generalului”. Sunt sigur ca o sa ma ajute mult. Mersi Daniel!

    • MariusPop 
      Nu trebuie sa le tii in frau pe toate 🙂 Doar pe cele importante.
      Iti alegi o directie si mergi pe ea. La mine totul se bazeaza pe sistemul “step by step”, sau “project by project”.

  2. Excelent articol si ..” nu stiu altii cum ” insa in cazul meu organizarae sau planificarea este un. un puct nevralgic.
    Interesant este ca de iteav zile ma tot gindesc cum sa nu mai amin la nesfarist ce ma intereseaza cel mai mult.
    Ma pierd cumva in acumularae de informatii si la un moment dat uit de fapt ” destinatia” si evident ca mereu apare altceva tot atit de interesant si atunci dipare apropae cu desavisire ” focalizarea.
    Am inteles acum mult mai bine cum sa ma planific:-)..si chiar un detaliu f important ca e bine sa scriu la persoana intii vs generalizare . 
    mai bine imi promit ca nu voi aplica ce am citit si in felul asta o sa aplic:-)

    Merci ! O zi excelenta, Daniel !
    Cu drag,
    Cristina

      • Daniel Zarnescu
        Promit:-)  si uitasem amuntul cu scrisul de mina.
         Am multe agende incepute cu tot felul de ..idei:-)  Cred ca in mintea mea am sadit multe ..seminte de flori  ( ca intr-o gradina ) si cred ca sint prea nerabdatoare sa rasara TOATE florile odata uitind ca am presarat si tradafiri si crini si mai stiu ce si ele rasar in perioade diferite ( fiecarei flori ii trebuie timpul sau ) 🙂  Vai ce ce creatiav sint acum .;-) –  asa ca de acum astept culeg florile  pe rind, asa dupa cum vor rasari.
        ..si da, vin cu impresii si miine dis de dimineata ma asteapta Agenda Zilei:-)
        P. S Imi place Life fyre pentru ca am senzatia ca sint ..online:-)

    • siposaron 
      Atentie! Tehnica pomodoro functioneaza in special la sarcinile de rutina, cand esti presat de timp si trebuie sa rezolvi in special la “cantitativ”. Pe creativitate nu mai da acelasi randament.

  3. Hello … Interesant articolul . Felicitari dl. Daniel Z . Pt temele atinse. Sugestia mea pt cristina1111 cat si pt mine este stabilirea importantei sarcinilor … Eu as declara f important a fi … Ideea este o propie dezbatere intre cea ce este important si urgent… La care adaug ( ca si intrebare ) cea ce este util si ceea ce putem face ? Pt Daniel : importante vs urgente vs utile vs realizabile ( ca si posibilitati imediate ) ?

    • SebastianBala Multumesc ,  Sebastian 🙂 interesant punct de vedere . De tehnica pomodoro am citit cindva insa se pare ca e bine sa mi-o remaintesc. Merci pt link si rabdare;-)

    • Chiar acum am urmarit clipul recomandat .Imi place mult si ca sa-mi remaintesc Pin Pomodoro sa-mi reamintesc zilnic:-)

      merciii!

      • Dl Daniel Z. prea putin as fi in masura sa ofer sfaturi pe blogul dvs. am vrut sa-mi lamuresc impreuna cu dvs . separatia intre util, important, urgent, real … in sensul cauza si efect – fac acum ce este important caci imi va genera mai tarziu rezultat – de exemplu in cadrul realizari unui site … este important sa ai newsletter pe viitor dar in prima faza nu este obligatoriu … adika poti desfasura si astfel activiatate…dar in viitor este important sa-l ai si dupa cum bine stiti este o sursa principala de marketing… in acest caz la conceperea lui – cum ii stabilesti prioritatea ( fiind in lipsa de resurse finaciare ) ?

        • Asta tine de proiectul pe care il ai tu, este foarte specific. O sa iti pun parerea mea, foarte direct:
          – newsletter – vital de la inceput (indiferent de ce zice lumea)
          – prioritate – urgent si important 
          – cum daca nu ai resurse: exista si autorespondere gratuite
          Speta ridicata de tine nu are treaba cu articolul si cu partea de prioritizare, ci mai degraba nevoia de consultanta, ca sa ai claritate pe proiectul tau.

        • Daniel Zarnescu  – am dat (creat ) ca exemplu caci m-am gandit ca poti sa-l intelegi si sunt curios si interesat de sfatul tau . Unul dintre proiectele mele (www.rokastore.ro) contine deja platforma de emarketing si modul de newletter dezbaterea este pe claritate in gandire si organizare care cred ca este si tema subiectului .

  4. Salut Daniel! Bravo pentru articol 😀 Aș mai adăuga două lucruri pe care le-am mai învățat eu pe parcurs 🙂
    1. Mulți oameni se sperie de un task mamut pe care nu-l pot nici măcar cuprinde cu mintea. Un astfel de task nu va fi niciodată rezolvat și mereu va atârna greu în listă, indiferent de poziția lui: nu se va simți niciun fel de progres, ci doar dezamăgire. De aceea este bine să-l analizeze și să-l spargă în multe task-uri mici. Am ajuns să fac proiecte de 5-6 task-uri în 200 care, împărțite pe zile și rezolvate una câte una, dau un sentiment de împlinire la sfârșitul zilei – poți spune că ai progresat cu ceva! 
    2. Din câte știu eu, scrisul de mână este un gest care are legături puternice in creier (de unde și terapiile prin scris), deci o listă scrisă de mână pe hârtie încă bate un todo list electornic, chiar dacă e neintuitiv.

    • Geo Pandia  Deacord cu tine Geo, de aceea planific in Jurnalul Generalului chiar daca scriu urat…emotia creata in timp ce imi trasez sarcinile ma ajuta sa imi clarific lucrurile si sa le asez pre fiecare la locul lui.

  5. Sunt pro liste  ”izvorâte” din condei(stilou, pix, creion, etc.). Da, așa cum spunea și Geo Pandia, există strânse legături între creier și scrierea de mână(conexiuni, adaptări, creativitate, eliberare de stres, stări depresive, refulare. ”Terapia prin scris, pe de o parte, poate să ne detensioneze, dar, pe de altă parte, se poate constitui intr-un mecanism de apărare. Într-o zi plină, acumulăm multe emoţii, tensiuni, conflicte interioare pe care nu le putem comunica direct şi de aceea le dăm frău liber prin scris.” ne explică psihologul Ştefania Niţă de la Centrul de Psihologie de Acţiune şi Psihoterapie.)
    Mulțumim, Daniel!

  6. Este foarte importanta si utila lista de sarcini in organizare.
    Eu o folosesc aproape zilnic. 
    Imi aleg acele sarcini care sunt foarte importante, urgente si care au o rezolvare rapida(in cappul listei respective), dupa care urmeaza si alte sarcini. la unele dintre acestea renunt cand reciitesc si revizuiesc lista cu „prioritati” fiindca nu  -mi mai foloseste la nimic sa le fac. 
    Oicum, ideea este ca articolul dumneavoastra este foarte interesant si util, iar scrisul la persoana I este foarte benefic. Eu una asa imi notez si merge de fiecare data.

    • MariaChiriac 
      Aici poate fi o capcana: cand pui sarcini care au rezolvare rapida in capul listei – presupune ca le pui la coada lor pe cele ce necesita timp si concentrare. 
      La prima vedere pare ok strategia, insa in timp se poate sa dea rateuri, pentru ca sarcinile din coada listei sunt cele mai predispuse amanarii. Si te trezesti cu ditamai sarcina de care nu ai avut timp in trecut.

      • Da, s-ar putea sa existe capcana amanarii, insa in ceea ce ma priveste pe mine nu aman nimic. Odata ce le-am trecut pe lista, le-am dat viata, trebuie sa le rezolv pe fiecare in parte. Nu mi s-a intamplat pana acum sa nu rezolv vreo sarcina. Nu as avea liniste. Bine, asta depinde de fiecare… si in ceea ce priveste ordinea lor, eeu le scriu intr-o anumita ordine, insa nu neaparat inseamna ca atunci cand le rezolv nu le pot realiza in ce ordine vreau. Depinde de momentul respectiv, de starea pe care o am. Trebuie sa fii organizat, insa asta nu inseamna ca nu trebuie sa fii spontan, creativ.Asta a fost parerea mea privind propria experienta cu listele „to do”.

        • MariaChiriac – sunt de acord cu tine … organizarea omoara partial sau total partea frumoasa a vietii si anume sa fi spontan si creativ …

  7. Un foarte bun articol, un fel de “must read” pentru oricine  vrea sa
    obtine rezultate reale. Ori ai lista, ori n-ai lista, simplu si la
    obiect.
    As mai face o adaugare la articolul actual. Trebuie sa
    inveti cum sa folosesti lista respectiva! Am avut o perioada in care
    foloseam tot felul de programe pe calculator, notebook-uri, agende nu
    mai zic, in toate imi notam to-do list-ul, dar niciodata nu il terminam.
    Oare de ce, pana la urma era o lista verticala, cu prioritatile in
    primele randuri, scrisa detaliat etc.
    Secretul care face diferenta
    dintre cei care o rezultate si cei care n-au este disciplina. Degeaba
    ai o lista daca nu te disciplinezi zilnic sa termini sarcinile din ea.
    Recomand
    tuturor sa isi faca urmatorul obicei pentru 30 de zile: un to-do list
    terminat in fiecare zi. Ti-l structurezi in asa masura incat sa il
    termini 100% (cel putin pentru prima luna). Dupa 30 de zile, o sa fii
    total schimbat.

    Asta vine de la cineva care era neproductiv si
    cheltuia banii pe agende in care scria to-do list-urile. Daca esti
    nedisciplinat din fire, mai intai DISCIPLINA, apoi LISTA!
    Abia, acum, inteleg pe deplin forta to-do-list-urile.
    Numai bine,Antonio Gavrila

    • Antonio Gavrila ai mare dreptate Antonio, fara disciplina to-do-list-urile nu-si au rostul. imi surade ideea unei provocari de 30 de zile, sa stii ca o incerc , sper sa ma pot tine pana la capat de ea. Mersi de sfat!

  8. Daniel, si ce faci cand ești student, iar prima parte a zilei iti e ocupată cu școală, sau cursuri(vara) , iar cand revii, la pranz ești stors de energie, ești super obosit, iar randamentul a ceea ce ti-ai propus e aproape zero?…Mi-ai putea da niște sfaturi în cazul ăsta? Multumesc.

    • Ion Cataraga
      Tot timpul se intampla cate ceva care aparent ne “impiedica” sa ne atingem potentialul. Acum esti student si prima parte a zilei iti este ocupata cu scoala. Cand (daca) te angajezi, nu o sa ai timp, pentru ca aproape toata ziua este ocupata de job. Si tot asa. 
      Ce poti sa faci?
      Ca atunci cand te intorci acasa stors de energie, sa tragi un pui de somn si, cand te trezesti, sa iti faci agenda pe urmatoarele 4 ore pe care le ai la dispozitie. 
      2-4 ore lucrate “pe bune”, constant (zilnic), sunt de ajuns ca sa iti faci un proiect fain. 
      Eu cand eram angajat, la 6 cand terminam treaba, porneam pe proiectul meu principal pana la 9-10, uneori 11-12.  La inceput este nevoie de putina determinare, care oricum iti foloseste mai tarziu.
      Insa nu iti imagina ca daca nu ar fi scoala, ai fi mai productiv. Multi cad in capcana asta si, cand se trezesc cu libertate totala in timpul unei zile, isi dau seama ca nici atunci nu reusesc sa se concentreze pe ceva al lor.

      • Daniel Zarnescu  Ion Cataraga  Mersi Daniel..și da, ai dreptate,
         doar că am observat că atunci cand te trezesti de dimineata si faci lista cu sarcini lucrurile merg struna( insa chiar si asa e greu cu determinarea) , 
        cand e vorba sa iti stabilesti lista la jumatatea zilei depui de 2 ori mai mult efort pentru a te determina !
        De fapt determinarea e cel mai mare dușman, și nu numai cand vine vorba de indeplinit sarcini!

        • Eu as spune ca e cel mai mare prieten 😉
          Acum depinde cum vede fiecare determinarea.
          Cand ajungi sa nu te mai lupti cu starile negative, atunci o sa poti sa treci peste ele. Pana atunci este doar o lupta interioara care te tine pe loc.

  9. Salut Daniel, Trebuie sa recunosc ca am folosit si eu mult varianta de lista pe verticală si bineinteles cu introducerea taskurile importante mai spre coada listei. Aveam in permanenta un sentiment de frustrare ca nu am reușit sa fac mai mult de 30 – 40% din ce mi-am propus si vedeam cum mutam taskurile întregi de la o zi la alta.
    Ce am făcut eu si a funcționat a fost sa renunț la taskurile pe care le-am tot amânat si nu aveau importantă pentru mine iar apoi le-am împărțit in 4 contexte mari in care au acționez zi de zi. Apoi am delimitarea in timp aceste contexte: apeluri telefonice de la ora 9 la ora 10, întâlniri de la 10 la 13, emailuri si alte taskurile dupa amiaza.
    Am descoperit faptul ca m-am focusa doar pe o singura categorie de taskuri la un moment dat productivitatea a crescut si am ajuns sa rezolv c

  10. Buna dimineata tuturor! Intocmirea agendei este un lucru minunat, pentru ca ai in fata totul desfasurat , planificat pe intervaluri orare, incat pare ca totul merge de la sine.  Unele activitati pot fi planificate pe o saptamana, pe doua saptamani sau chiar pe o luna, astfel poti sa le incadrezi pe celellate in asa fel incat sa nu strici ordinea rutinelor. De exemplu; merg la stomatolog la ora 14,30 de obicei luni, miercuri, vineri si stiu ca pana la ora 16 nu pun nimic important in agenda. Daca am de facut ceva ce nu imi place, prefer sa nu scriu agenda dimineata, sa ma umplu de nervi, o scriu seara, anticipez evenimentul, si dimineata totul mi se pare mai usor, “noaptea e un sfetnic bun”. Agenda de lucru de la serviciu, cu  lista ei de sarcini  se intocmeste dimineata in mai toate cazurile. Intocmirea agendei este ea in sine o sarcina care te transforma intr-un om disciplinat, calculat, te ajuta sa-ti chivernisesti timpul, sa-l folosesti cum vrei, cu cine vrei si mai ales cu ce folos. Sa aveti o saptamana plina de roade!

  11. Stii ce e culmea, Daniel? Ca tocmai lucrurile simple, elementare, adesea subestimate, fac diferenta dintre succes si insucces!
    Felicitari pentru evolutia ta!

  12. Poți avea succes, luptând și succes neașteptat făcut,dar puțin gândit… Interesant ceea ce ai scris Daniel, poți sa trăiești visul tău, oricare ar fi,contează sa crezi în el,sa lupți…felicitări și mult succes în continuare Daniel.

  13. Salut Daniel,

    Eu de curând mi-am început crearea unei liste cu obiective pe luna în curs, și îmi pare o metoda eficienta de a realiza. Cum as putea introduce planificarea zilnica cu cea lunara, eventual cea anuala?

    Ca și strumenti pentru scrierea acestora folosesc foaie alba tip Word și după scrierea lor random, structureze ordinea în baza a ceea ce îmi aduce rezultate vizibile și progrese pe termen lung, recompense și bunuri materiale la urma.

    Un articol pentru noi cei de la vârsta de 20 de ani aderent situației prezente în jurul nostru ar fi binevenit Georgică (așa te chema parcă )

    Sănătate și bucurii alături de cei dragi!