Un motiv pentru care nu merg „guestposturile” in Romania!

7 Dec

Rareori scriu articole despre marketing specializat pe ConstruimImperii.Ro. Sunt de parere ca pentru a ajuta masele sa se miste, au nevoie in special de materiale care sa le schimbe mentalitatea din cadrul de victima (pasiv) in cadrul de om de actiune (activ).

Aici e batalia care se da inainte de a-ti lua destinul in propriile maini.

Saptamana trecuta cineva m-a intrebat de ce functioneaza atat de prost ideea de „guest posting” in Romania, in conditiile in care in afara se foloseste la greu.

GuestPosting = (postare a unui vizitator pe siteul tau) presupune sa scrii un articol sau material pe un alt site si sa atragi astfel trafic. Amandoi partenerii ar trebui sa iasa in castig, cel care te-a primit pentru ca are continut de calitate pe site si tu iti faci promovare pe un site ceva mai slab cotat.

Exista un fel de psihologie a maselor la nivel cultural pe care am observat-o.

In SUA este binecunoscuta ideea de popular/nepopular. Acolo daca esti cunoscut, atragi, vinzi, esti adulat. Toata lumea vrea sa auda sfaturi de la cei populari. Perceptia de popularitate se poate da foarte usor, asa ca recomandarile, imbracate in poleiala, functioneaza la nebunie acolo. „Popular Marketing” ar trebui sa se numeasca o sectiune intreaga de strategii prin care poti sa atragi pe altii, sa vinzi, sa cresti in vizibilitate.

La japonezi, de exemplu, cultura este bazata pe dualitatea onoare/dezonoare.Acolo trebuie sa ai aceeasi fata si cand esti vesel si cand esti trist.E dezonorant sa nu iti tii cuvantul dat si sa iti arati emotiile in public.Daca esti dezonorat, nu te mai baga nimeni in seama. La americani, dualitatea este bazata pe popularitate/nepopularitate.Acolo daca abordezi si incepi o conversatie cu o persoana necunoscuta, e ca un compliment.

In Romania nu functioneaza la fel de bine nici popularitatea, nici onoarea, ba chiar dimpotriva. Romanii au o mare problema de apartenenta, care probabil ca vine ca mostenire din zecii de ani de comunism in care am stiut ca e cineva (unul singur) care vegheaza asupra noastra, cu bune si rele. La noi marketingul se bazeaza pe ideea de apartin/nu apartin.

Romanii au nevoie de grupuri si de lideri, de comunitati si de idei. In linia asta, un guestposting este instant criticat de oamenii care simt ca apartin de tine. Se simt vanduti, in loc sa se simta valorizati. De asemenea, chiar la nivel de recomandari, daca tu prin mesajul tau dai de inteles ca au de invatat de la persoana X si ii trimiti inspre alta ideologie, cei care te urmeaza vor reactiona negativ si se vor simti parasiti.

Este efectul invers decat pe piata americana. Asa ca daca vrei sa recomanzi un produs sau serviciu, trebuie sa te duci TU cu tot grupul care apartine de tine sa testezi produsul/serviciul respectiv si apoi sa te intorci cu tot grupul inapoi. Trebuie sa treci prin tot procesul de transfer de imagine, altfel oamenii se vor retrage si nu vor vrea sa se miste.

Suntem atat de fragili la nivel de apartenenta, incat teama de abandon este adanc inradacinata in adn-ul nostru. Atat de rar gasim oameni valorosi, de la care sa imprumutam mentalitati si alaturi de care sa crestem, incat orice alta optiune ni se pare un risc extrem de mare de a ramane singuri.

Iar noua nu ne place sa fim singuri. Nu am incredere in X, mie imi place Y. Eu merg cu el pana la capat.

La noi popularitatea este urata de oameni la nivel profund. Apartenenta este apreciata.

Nu zic ca in SUA nu este apreciata ideea de apartenenta, dar procentele sunt total altele. Ei merg pe extrema popularitatii si functioneaza, noi mergem pe extrema apartenentei.

La noi daca tu chemi pe cineva pe siteul tau sa posteze un articol, ca si invitat, va avea o rata mult mai mare de comentarii negative si feedback negativ decat in mod normal, chit ca articolul poate fi extrem de bun. Oamenii se simt abandonati (la nivel inconstient) si nu vor sa asimileze ideile unui strain. Ei isi vor liderul inapoi.

 

 

 

 

PS: Inca mai poti face parte din prima serie a MIBOnline, prima platforma EduGaming din Romania. 

Luam seriozitatea unui curs business cu lectii video zilnice si adaugam pasiunea si interactivitatea unui joc… si iti ofera toata motivatia de a ajunge la final cu propria afacere in picioare, dincolo de temerile pe care le ai sau, de ce nu, lenea care te caracterizeaza.

Intra pe linkul de mai jos si inscrie-te:

http://www.mibconcept.ro/mibo



Ti-a placut articolul asta?

Accesează GRATUIT două ghiduri care au dat naștere la sute de afaceri în România - studenți, angajați, freelanceri, experți de orice fel și antreprenori care și-au revoluționat modul în care își vând produsele și serviciile.

Introdu adresa de e-mail și primești GRATUIT cele două ghiduri ce te vor ajuta să câștigi bani din propria ta afacere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

7 thoughts on “Un motiv pentru care nu merg „guestposturile” in Romania!

    • Sunt multe contraexemple. Nu exista adevar general valabil.

      Cand gp sunt exceptii, au valoare si sunt considerate evenimente (cu target specific), cand conduci inspre acel cineva si ai lista mica sau o personalitate a listei ori nu foarte bine definita ori cultura peste nivelul maselor, atunci pot avea o cota de succes.

      Iti dau exemple de siteuri care si-au scazut cota obtinuta pana la guest posturi sau exemple de comentarii la articol normal si guest post.

  1. Eu cred ca induci in eroare lumea 🙂

    Atunci cand ca afiliat promovezi pe cineva, e aceiasi idee ca si cu guest posting, numai ca aici e vorba deja de produs.

    Poate oferi si solutii?

    Inasasi comunitatea e efectul brandingului 😉

  2. Guest postingul in RO functioneaza slab deoarece e ceva nou cu care inca lumea nu s-a deprins. Crezi ca la inceput in SUA nu tot asa era?

    E nevoie de ceva timp pentru adaptare a unei idei. Fix asa si lansarile, ele vor fuctiona tot mai bine cu cat mai multe se vor face.

    Aminteste-ti ciclurile unei afaceri/produs. Fix asa se intampla si cu ceva nou care apare. De la inceput merge faza de lansare, apoi crestere, maturitate si apoi descrestere.

    Uite si tot secretul.

    Iar scuze de acest gen mi se par fara sens 🙂

    • Vali, dragul meu, te contrazici 🙂 Pai ori merge slab, ori sunt scuze? 🙂

      Am zis „un motiv”. Daca spuneam „motivul”, atunci dadeam impresia ca nu e cale de scapare.
      Este o parere despre societatea romaneasca si, daca citesti printre randuri, am dat si o solutie.

  3. Articolul e bine scris, insa argumentele nu se leaga. Daniel, tu cate guest-posturi ai publicat pana acum? Pe cate site-uri diferite? Care sunt datele tale, legat de impactul lor?

  4. Un guest posting poate avea valoare din perspectiva celui care il scrie, dar cititorii tai vor valoare din perspectiva liderului lor.
    Valorile sunt interpretate diferit, nu spune nimeni ca ele defapt nu exista.
    Apropo, a fost interesant sa urmaresc care sunt schimburile de valoare dintre cele doua parti, owner si guest post. Felicitari pentru aceasta abordare Daniel!