pe scena… predand marketing & copywriting

14 Mai

Sunt introvertit…

Cel mai mare cosmar al meu, atunci cand scriu o carte, spre exemplu, este ca voi fi nevoit sa vorbesc in fata unei multimi de oameni despre ea.

Pentru mine tocmai s-a incheiat un maraton de 4 zile, de dimineata pana seara, timp in care am vorbit despre cum sa scrii… ca sa vinzi. Aproape 60 de oameni m-au ascultat, la inceput putin reticenti, apoi din ce in ce mai absorbiti.

In ziua de astazi – cand vestile circula repede – informatiile despre eveniment se transmiteau in timp real, aproape. Dupa prima zi deja primisem 3 sms-uri in care prieteni sau cunostinte imi spuneau ca au auzit ca a iesit foarte bine.

38 de ani si 8 luni este varsta medie a unui cursant care vine la evenimentele mele platite

Nu neg insa ca a fost epuizant. Cand ajungeam acasa – tot ce mai puteam sa fac era sa ma intind in pat si sa inchid ochii cateva minute. Cand il prindeam pe Toma treaz, mai aveam putin timp de relaxare si cu el.

Este amuzant cum un pici de 2 ani, cu ochii mari, curiosi, iti poate incarca bateriile.

toma

Au fost multe lucruri faine in timpul evenimentului. Am “desenat” strategii de marketing, am vorbit despre importanta vizibilitatii, despre elementele care duc catre vanzare. Am vorbit despre articole, newslettere si scrisori de vanzari (cum se scriu). Am facut exercitii practice impreuna cu cursantii, am “disecat” mai multe texte, am facut analize pe ceea ce inseamna elemente de influentare in scris.

Am vorbit despre lansari de produse si servicii si cum sa le vinzi pe termen lung.

M-am simtit ca pestele in apa, din punctul asta de vedere. Fac marketing de 12 ani si sunt atat de absorbit de subiect incat si noaptea visez ceea ce se intampla in spatele campaniilor proprii sau ale altora.

Cursul are 5 saptamani de follow-up, timp in care dau feedback in timp real si ma ocup personal de fiecare cursant

Imediat dupa eveniment doua persoane m-au contactat – sa imi spuna ca, desi nu au fost la eveniment, vor sa plateasca evenimentul, pret integral, si sa faca parte din procesul de follow-up. Am fost nevoit sa ii refuz, pentru ca tine de un principiu de-al meu. Atata timp cat nu ai luat contact cu filozofia (vasul in care pui toate tehnicile de marketing), atunci tehnicile in sine mai mult te incurca.

Rezultatele au inceput sa apara imediat dupa curs. George mi-a zis ca a retinut o tehnica depre cum sa atragi mai multi clienti, cand ai “vad” si se sta “la coada” – asa ca i-a spus unui prieten care detinea un magazin alimentar ce sa faca.

Rezultatul a fost ca acel prieten “i-a umplut frigiderul”, la propriu insa, cu alimente. Drept multumire ca intr-un timp atat de scurt poate sa atraga si mai multi clienti si cu un efort minim. Folosind o singura arma de influenta dintre cele 24 invatate in curs.

Cand scriu articolul asta deja a trecut aproape o saptamana de la curs. Un alt exemplu de reusita “instant” a fost cel al Clarei Toma, care a adus-o pe Lise Bourbeau in Romania. Cu un eveniment facut oarecum in graba, folosindu-se doar de Facebook si de prietenii pe care ii are in lista (in numar de 1800), a reusit sa faca o minicampanie care a adunat de trei ori mai multi participanti decat locuri disponibile.

Ai mai jos sms-ul pe care l-am primit marti, la doua zile dupa eveniment 🙂

Clara.PNG copy

Cum a facut asta?

Aceleasi arme de influenta folosite pe ici pe colo si multa autenticitate in mesaje. Iar mesajele s-au viralizat incepand chiar cu a doua zi dupa eveniment, pana in punctul in care lumea cerea locuri in picioare sau la usa.

Cert este ca a fost un eveniment facut cu multa dragoste. Cand am ajuns in fata acelor oamenilor, am tras aer adanc in piept si mi-am spus: “timp de patru zile dai 101% din cine esti acum, in momentul asta”.

Nu am pastrat niciun secret (nu cred in ele), am dat detalii despre noi, despre misiunea noastra, despre cum lansam produse, cum facem marketing, despre clientii nostri, cum vand ei. Iar finalul a fost exploziv.

Sunt constient ca firea mea introvertita de multe ori ofera perceptia unui om rigid si foarte structurat. Putini oameni stiu, insa, ca am trairi interioare precum un vulcan si ca eu, in realitate (realitatea mea) sunt un artist.

Asa ca la workshop-ul copywriter am vrut sa le arat celor care au venit cat mai mult din acest artist, care se ascunde atat de bine, dar pe care eu il cunosc atat de in detaliu.

Sper sa fi reusit,
poza sala CW

poza9

 

Augustin

 

diplome

 

poza de grup CW

poza de grup cw2

 

imbratisare

poza4

poza8



Ti-a placut articolul asta?

Accesează GRATUIT două ghiduri care au dat naștere la sute de afaceri în România - studenți, angajați, freelanceri, experți de orice fel și antreprenori care și-au revoluționat modul în care își vând produsele și serviciile.

Introdu adresa de e-mail și primești GRATUIT cele două ghiduri ce te vor ajuta să câștigi bani din propria ta afacere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

6 thoughts on “pe scena… predand marketing & copywriting

  1. Daca faci ceva din pasiune, in primul rand transmiti aceea pasiune si acel flow. Cat despre cunostinte, cand faci asta de 12 ani, e ca si cum ti-ar spune cineva sa predai un curs despre strada pe care ai locuit in primii 18 ani de viata :). Cred ca a iesit bestial cursul! Imi pare rau ca nu am reusit sa ajung….